Zwembad

  • Ik heb geen jaarkaart/meerbeurtenkaart. Kan ik dan niet zwemmen tijdens de daluren?

    Jawel. Je kunt altijd een ticket voor één zwembeurt kopen aan de kassa, behalve 's ochtends vroeg, want dan is er geen kassier. Een ticket voor 's ochtends vroeg moet je op voorhand kopen.

  • Is 't Zwemkaffee open?

    Nee, 't Zwemkaffee is niet open. Cafés en restaurants zijn gesloten nu. Dat is een van de maatregelen van de overheid, om het coronavirus te stoppen.

  • Ik heb een jaarkaart/meerbeurtenkaart. Kan ik daarmee een tijdslot reserveren?

    Nee, dat kan helaas niet. Het reservatieprogramma kan jouw kaart niet lezen. Je kunt wel komen zwemmen met je kaart, je kunt er alleen niet mee reserveren. 's Avonds en in het weekend loop je zo het risico dat het zwembad volzet is en dat je niet kunt zwemmen, omdat je niet hebt gereserveerd. Als je wil reserveren, dan kun je niet anders dan online een tijdslot reserveren en betalen.
    In een vorige periode kon je je kaart wél gebruiken bij het reserveren (door een ticket van 0 euro te selecteren), maar dat kan nu niet meer. Klanten gingen zomaar wat reserveren, "want het kost toch niets", en kwamen uiteindelijk niet zwemmen. Begrijpelijk, maar het had wel vervelende gevolgen voor andere klanten. Het zwembad was "volzet", niemand kon nog reserveren, maar in werkelijkheid was het zwembad niet volzet.
    Als je een meerbeurtenkaart hebt, ben je je beurten niet kwijt, de beurten blijven op je kaart staan.
    Voor de houders van een jaarkaart zullen we, als het zwembad weer open kan zoals normaal, een periode toevoegen, ter compensatie. De dagen dat het zwembad gesloten was, van eind oktober tot begin december, zullen door onze administratieve medewerkers in ieder geval nu al toegevoegd worden aan de looptijd van de kaart, daarvoor hoef je zelf niets te ondernemen.
    Voor de houders van een "gewone" jaarkaart hebben we de loopduur van de kaart alvast verlengd voor de periode 29 oktober 2020 – 31 januari 2021. Kaarten die al vervallen waren vóór 29 oktober 2020, hebben we niet verlengd.

  • Ik heb een tijdslot gereserveerd, maar ik ben van gedacht veranderd. Kan ik nog wisselen? Of kan er terugbetaald worden?

    Nee, we kunnen je ticket niet omruilen, het reservatieprogramma laat dat niet toe. Terugbetalen doen we enkel als je door een technische storing in het zwembad niet hebt kunnen zwemmen. Misschien kun je je ticket doorverkopen aan iemand uit je omgeving? 

  • Kan ik thuis zien of er nog plaats is?

    Ja, dat kun je zien door een deel van het reservatieproces te doorlopen. 
    Surf naar www.geel.be/zwembad, klik op "Tijdslot reserveren" en dan op het tijdslot van jouw keuze. Selecteer een ticket (door op + te klikken) en klik op "Kies datum & tijd". Selecteer de datum van jouw keuze. Nu zie je hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn.

  • Ik heb een Thomas More sportkaart. Wanneer kan ik met die kaart komen zwemmen?

    In principe altijd, behalve 's ochtends, want dan is er geen kassier. Maar let op: je kunt niet reserveren met je sportkaart. Buiten de daluren loop je het risico dat het tijdslot al volzet is en dat je niet kunt zwemmen, omdat je niet gereserveerd hebt. Je kunt, voor je naar het zwembad vertrekt, kijken of er nog plaats is. Dat doe je door een deel van het reservatieproces te doorlopen.
    Als je een "meerbeurtenkaart daluren" hebt via de Thomas More sportkaart, kun je zwemmen tijdens de daluren, zonder te reserveren, maar wel zeker van je plekje.

  • Moeten we een mondmasker dragen?

    Ja, je moet overal een mondmasker dragen, behalve als je op weg bent naar het water.
    Draag een mondmasker in de inkomhal, op weg naar het kleedhokje. Laat het mondmasker, samen met je kleren, in het kleerkastje.
    Na het zwemmen zet je het mondmasker weer op, als je van het kleedhokje naar buiten stapt.

  • Ik wil graag een meerbeurtenkaart kopen. Hoe doe ik dat?

    Dat kan aan de kassa van het zwembad. Je kunt de kaart niet online kopen. Je kunt je kaart ook nog niet online verlengen, daar werken we aan. Openingsuren kassa.

  • Ik ben inwoner van Dessel of Meerhout en heb via mijn gemeentebestuur een ticket gekocht. Kan ik dat ticket nu gebruiken?

    In principe altijd, behalve 's ochtends, want dan is er geen kassier. Maar let op: je kunt niet reserveren met je ticket. Buiten de daluren loop je het risico dat het tijdslot al volzet is en dat je niet kunt zwemmen, omdat je niet gereserveerd hebt.
    Als je wil komen zwemmen met je ticket, dan kom je best tijdens de tijdslots 11:30-13:00 en 15:00-17:00, op weekdagen. Dat zijn daluren. Je bent dan zeker van je plekje, ook zonder te reserveren.
    Als je 's avonds of in het weekend wil komen zwemmen, en je wil zeker zijn van je plekje, dan kun je niet anders dan online reserveren en het gewone tarief niet-Geel betalen.

  • Ik heb een SNS-pas. Wanneer kan ik met die pas komen zwemmen?

    In principe altijd (weekdagen), behalve 's ochtends, want dan is er geen kassier. Maar let op: je kunt niet reserveren met je pas. Buiten de daluren loop je het risico dat het tijdslot al volzet is en dat je niet kunt zwemmen, omdat je niet gereserveerd hebt.
    Als je wil komen zwemmen met je SNS-pas, dan kom je best tijdens de daluren. Je bent dan zeker van je plekje, ook zonder te reserveren.

  • Kunnen we douchen in het zwembad?

    Ja, dat kan. Afstand bewaren blijft wel heel belangrijk, dus het zou kunnen dat je moet wachten aan de douches tot andere zwemmers klaar zijn met douchen.

  • Heb ik een muntstuk nodig voor mijn kleedkastje?

    Ja. Je hebt een muntstuk van 1 euro nodig. Stukken van 50 cent of 2 euro passen niet. Als je na het zwemmen je kastje opent, krijg je je muntstuk gewoon weer terug. Heb je een jaarkaart of meerbeurtenkaart? Daar kun je ook je kastje mee sluiten.

  • We hebben ons tijdslot gemist. Kunnen we onze tickets nog omruilen?

    Nee, dat kan niet. Ongebruikte tickets kunnen niet worden terugbetaald en ook niet worden omgeruild. 
    Als het zwemmen niet kon doorgaan door een technische storing in het zwembad, dan kan het ticket wel worden terugbetaald.

  • Waar kan ik me omkleden voor en na het zwemmen?

    Omkleden doe je in de individuele kleedkamers, de kassier wijst je de weg. Breng een muntstuk van 1 euro mee, daarmee kun je je kastje sluiten.
    Voor rolstoelgebruikers en zwemmers met krukken hebben we kleedkamers die iets groter zijn.
    Gezinnen met meerdere kleine kinderen (pamperleeftijd) kunnen zich omkleden in een van de familiekleedkamers of in groepskleedkamer 6. 

  • Kan ik op de loopbrug naar de zwemmers kijken?

    Nee, de deur naar de loopbrug moet gesloten blijven. Het aantal toegestane aanwezigen per tijdslot is zeer beperkt, daarom mogen alleen zwemmers het gebouw betreden.

  • Mijn tijdslot begint om 10:00. Moet ik dan om 10:00 aan de kassa zijn? Of mag ik ook later arriveren?

    Je hoeft niet stipt op tijd te komen, je mag ook (veel) later arriveren. Er is de hele tijd een kassier om je ticket in ontvangst te nemen.
    's Ochtends is er geen kassier aan de kassa. Je kunt dan enkel binnen met een kaart die je vooraf aan de kassa hebt gekocht. Dat kan een jaarkaart zijn, een meerbeurtenkaart, of een kaart voor één zwembeurt.