De codes van uw elektronische identiteitskaart/elektronische vreemdelingenkaart/Kids-ID zijn verloren of geblokkeerd? Dan kan u deze zelf opnieuw opvragen - online aanvragen.
Als u in het bezit bent van een nieuwe reeds geactiveerde identiteitskaart (vanaf 17 mei 2021) dan is het niet nodig om nieuwe codes op te vragen. U kan dan onmiddellijk een afspraak maken op onze dienst om een nieuwe code in te stellen.
U heeft deze codes nodig om uw identiteitskaart te gebruiken voor elektronische toepassingen, om uw identiteit te bewijzen op het internet of om een elektronische handtekening te plaatsen.
Procedure
PIN-code verloren of geblokkeerd?
- Maak een afspraak bij de dienst burgerzaken.
- Breng uw PUK-code en elektronische identiteitskaart/elektronische vreemdelingenkaart/kids-ID mee.
- De loketmedewerker deblokkeert uw kaart en u kan een nieuwe PIN-code invoeren.
- Ook de PUK-code verloren? Lees verder.
PIN- en PUK-code verloren?
- U kan uw codes online aanvragen of u maakt hiervoor een afspraak bij dienst burgerzaken.
- Als u in het bezit bent van een nieuwe reeds geactiveerde identiteitskaart (vanaf 17 mei 2021) dan is het niet nodig om nieuwe codes op te vragen. U kan dan onmiddellijk een afspraak maken op onze dienst om een nieuwe code in te stellen.
- Na ongeveer 2 - 3 dagen komen uw codes toe bij de dienst burgerzaken. U wordt hiervan verwittigd.
- U maakt een afspraak bij de dienst burgerzaken om uw identiteitskaart opnieuw in te stellen. U moet hiervoor persoonlijk langskomen.
- Breng uw elektronische identiteitskaart/elektronische vreemdelingekaart of KIDS-ID mee.
Wat meebrengen
- Elektronische identiteitskaart/Elektronische vreemdelingenkaart of KIDS-ID
- Uw PUK code indien u deze nog heeft
- Volmacht indien u voor iemand anders langskomt