De fietstunnel in het Kleinhoefpad is sinds januari 2026 open, maar mist nog een toplaag. De aannemer moest de werken al een aantal keren uitstellen wegens regenweer en de planning. Van zodra de datum bekend is, communiceert de stad opnieuw. De overweg in de Schalieschuurstraat ging ondertussen wel al dicht.
Infrabel wil zo veel mogelijk de kruisingen tussen weg- en treinverkeer vermijden, daardoor sloten ze de weinig gebruikte overweg in de Schalieschuurstraat. De overweg in de Kievermont als in de Eksterstraat in Mol blijven wel nog geopend.
Omleiding tijdens werken fietstunnel
Als de werken van start gaan, zal de tunnel tijdelijk niet toegankelijk zijn voor weggebruikers.
- Kom je met de fiets van Mol? Dan rij je om langs Groenstraat, Rauwelkoven, Larumseweg en Larum. Via Rauwelkoven kun je opnieuw de fiets-o-strade oprijden.
- Kom je van Olen of Herentals? Dan rij je om langs Rauwelkoven, Larum en Larumseweg richting Mol. Via Groenstraat kun je opnieuw de fiets-o-strade oprijden.
Gepubliceerd op
donderdag 28 mei 2026
15.36 u.
