Het bouwproject Charlottenhof voorziet in eerste instantie 42 wooneenheden, maar heeft de ambitie om in totaal 150 wooneenheden te bouwen. De stad vraagt de Vlaamse regering om alle geplande projecten als één geheel te beoordelen en roept op tot een grondige mobiliteitsstudie.
Impact op verkeer
Het stadsbestuur stelt zich vragen bij de mobiliteitsimpact van dit project. De bouw van 150 wooneenheden zal gevolgen hebben voor de verkeerssituatie in de stationsomgeving. De mobiliteitsstudie in de vergunningsaanvraag houdt enkel rekening met het eigen project, terwijl de stad had gevraagd om ook geplande ontwikkelingen van andere partijen mee te nemen. Zonder een integrale mobiliteitsnota is het moeilijk om de verkeersknelpunten goed te beoordelen. Ook vanuit de buurt werden er meer dan 30 bezwaarschriften ingediend.
Een leefbare stationsomgeving
Het stadsbestuur wacht nu de uitspraak van de Vlaamse Regering af en hoopt hiermee het algemeen belang voorop te stellen. Zo kan de stad zich blijven inzetten voor een doordachte en duurzame ontwikkeling van de stationsomgeving, waarin leefbaarheid en mobiliteit centraal staan.