Vanderlinden Optiek

Geelse handelaar Leen Van Gorp van Vanderlinden Optiek vertelt over haar ervaring als ondernemer tijdens de coronaperiode.

“Als opticien mochten we tijdens de verplichte sluiting enkel nog klanten verder helpen in geval van nood, bijvoorbeeld bij een kapotte bril of als de klant geen contactlenzen meer voorradig had. Klanten wisten die noodhulp enorm te appreciëren. Verder maakten we van de vrijgekomen tijd gebruik om deel te nemen aan online studiemomenten en netwerkmomenten met andere Geelse handelaars. We hebben ook sterk ingezet op het realiseren van een eigen webshop. Voor brillen is dat nochtans niet evident. Het is beter om een bril eerst te passen. Online kan je immers de kleur en grootte van een bril niet zo goed beoordelen. Het geeft klanten wel een goed idee van wat we in huis hebben.

Winkel toe wil niet zeggen dat die lokale handelaar niet bereikbaar is. Zoveel is wel duidelijk geworden. Die flexibiliteit zie je bij ketens niet of veel minder. Als zelfstandige handelaars staan wij altijd klaar voor onze klanten, ook in moeilijke tijden. Ik kijk er enorm naar uit onze klanten terug te mogen ontvangen. Dat doen we in ieders belang liefst op afspraak. Hygiëne gaat daarbij heel belangrijk zijn. Omdat COVID-19 besmettelijk is via de ogen, nemen opticiens extra maatregelen. Wanneer ik als orthoptist terug oogtesten en contactlensaanpassingen mag doen, is nog niet duidelijk.”

Meer info: https://www.vanderlindenoptiek.be/