Werknemerskaart

Werknemers, werkgevers en zelfstandigen die werkzaam zijn op het grondgebied van Geel kunnen tijdens de uitoefening van hun beroep met een werknemerskaart onbeperkt parkeren op de hiervoor toegewezen parkings:

De werknemerskaart is geldig voor één van volgende toegewezen parkings:

  • Parking Nieuwstraat
  • Parking Pas
  • Parking Werft (voor stadhuis)

Bekijk hier de abonnementsformule werknemerskaart voor de ondergrondse parking Werft

Voor wie?

  • Werknemers, werkgevers en zelfstandigen die werkzaam zijn op het grondgebied van Geel

Voorwaarden

  • *Er is een mogelijkheid om meerder nummerplaten op een werknemerskaart te vermelden. (max. 3). U kan deze kaart maar voor één wagen tegelijkertijd gebruiken.
  • *Voor deeltijdse werknemers bestaat de mogelijkheid om jaarkaarten per half dagdeel aan te kopen. Deeltijdse werknemerskaarten zijn slechts geldig voor 1 werknemer (max 2 nummerplaten).

Procedure

  • Een (eerste) werknemerskaart aankopen doet u via bovenstaande knop “Online aanvragen”:

    • U vraagt uw parkeerabonnement online aan via het e-loket en voeg de nodige documenten toe.
    • Na uw aanvraag via het e-loket zal uw dossier gevalideerd worden door Streeteo. Als je dossier is goedgekeurd, ontvangt u een e-mail met de betaalinstructies.
    • Eens uw betaling werd geaccepteerd krijgt u een bevestiging. Uw parkeerkaart staat hierna geactiveerd en kan geraadpleegd worden in “mijn dossier”.
    • Hierna moet je niets meer doen, aan de hand van de nummerplaat kan de parkeerwachter je parkeerkaart controleren. U dient geen fysieke kaart meer achter de voorruit van het voertuig plaatsen.
    • Een parkeerabonnement is steeds één jaar geldig en kan verlengd worden via het e-loket. Als deze periode bijna op zijn einde loopt, moet je zelf een verlenging aanvragen. Je zal hiervoor tijdig een herinneringsmail of –brief ontvangen van Streeteo.

    U kan onderaan de pagina een handleiding voor het e-loket terugvinden. Hierin staat stapsgewijs de werking uitgelegd. Indien u moeilijkheden ondervindt kan u steeds beroep doen op het contactcentrum grondgebonden zaken.

    *LET OP: Een werknemerskaart met meerdere nummerplaten kan u NIET aanvragen via het e-loket. Deze moet u aanvragen aan de balie van het contactcentrum grondgebondenzaken van de stad Geel. Via bovenstaande knop maakt u een afspraak. Breng de nodige documenten mee naar uw afspraak.

Bedrag

  • € 250 per jaar voor parkings Nieuwstraat, Pas en Werft
  • € 25 per jaar per half dagdeel voor parkings Nieuwstraat, Pas en Werft 

Wat meebrengen

  • Identiteitskaart
  • Het inschrijvingsbewijs van het motorvoertuig
  • Een attest van tewerkstelling afgeleverd door de werkgever met duidelijke vermelding van het adres van de firma of school
  • Het ondernemingsnummer van de firma
  • De aanvrager moet een bewijs voorleggen dat het voertuig waarvoor de kaart wordt afgeleverd ingeschreven is op zijn/haar naam of dat hij/zij er vast over beschikt.
    • Als de wagen op naam van een andere persoon staat: het attest van de verzekering waarop staat dat de aanvrager medebestuurder is
    • Als het een bedrijfsvoertuig is: het attest van de werkgever waarin vermeld staat dat de aanvrager de gebruikelijke bestuurder is
    • Als het een leasewagen is –eigen bedrijf-: een kopie van het leasecontract en kopie uit het staatsblad met de statuten van het bedrijf
    • Als het een leasewagen is –werknemer-: een kopie van het leasecontract en het attest van de werkgever dat de aanvrager de gebruikelijke bestuurder is
    • Als het om een vervangwagen gaat: attest van een garage of automobielvereniging waarin vermeld staat dat u met de wagen mag rijden.